Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Χριστόδουλος Χάλαρης: Οι Μελωδοί του Πάθους (1986)


Ο Χριστόδουλος Χάλαρης (γενν. 1946) αποτελεί κορυφαία μουσική φυσιογνωμία του τόπου μας με πολυδιάστατο κατατεθειμένο έργο στην ελληνική και διεθνή δισκογραφία βασισμένο είτε σε πρωτότυπες δικές του συνθέσεις (κυρίως στη δεκαετία του '70), είτε σε πολύχρονες έρευνες και μελέτες στην ελληνική μουσική ανά τους αιώνες επικεντρώνοντας κυρίως στη βυζαντινή και μεσαιωνική περίοδο.
Μπαίνοντας λοιπόν σιγά σιγά στη Μεγάλη Εβδομάδα σκέφτηκα να ανασύρω από τη λήθη τον επίκαιρο δίσκο του Χάλαρη "Οι Μελωδοί του Πάθους", ο οποίος εκδόθηκε το 1986 από την Columbia. Περιλαμβάνει συνθέσεις για τα Πάθη του Ιησού γραμμένες από τον σημαντικό Έλληνα μουσικό του 18ου αιώνα Πέτρο Πελοποννήσιο ή Λαμπαδάριο (1730-1778), ο οποίος καταγόταν από τη Λακωνία, αλλά η μουσική του κατάρτιση και δημιουργία αναπτύχθηκαν στα τότε μεγάλα κοσμοπολίτικα κέντρα της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης. 
Ο Χριστόδουλος Χάλαρης επιμελήθηκε τη διασκευή και ενορχήστρωση του υλικού που ερμηνεύουν οι Νίκος Κωνσταντινόπουλος, Αμβρόσιος Χατζηαποστόλου, Παναγιώτης Μάθος, Γρηγόρης και Χάρης Νταραβάνογλου.

(c) CD | EMI Columbia | 1986 | πηγή: d58

5 σχόλια:

NOCTOC είπε...

Ένα μαγάλο ευχαριστώ για ότι κάνεις για μας.

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστω γι'αυτο. Ο Πελλοπονησιος ηταν μεγαλος συνθετης, συγχρονος του δυτικου Βιβαλντι. Οπως υπηρξαν κι αλλοι εξαιρετοι Ρωμιοι συνθετες της ανατολικης λογιας μουσικης, οπως ο Ζαχαριας ο Χανεντες, ο Μπερεκετης, ο Πρωτοψαλτης κ.α. Εχω την σειρα του για τους μεσσαιωνικους μαιστορες, κανονικο ηχητικο μαθημα ιστοριας, ειδικα το booklet με τα αναγραφομενα του.

Εστω και σε ψηφιακη μορφη. Δεν εχω ομως τον τεταρτο δισκο της σειρας Πανδωρα: Μεταβυζαντινη Κοσμικη μουσικη. Και το 'Ανθολογιον βυζαντινων μαιστορων 9ος-18 μ.Χ.' Υπαρχει η δυνατοτητα να ανεβαστουν;

https://www.discogs.com/Χριστόδουλος-Χάλαρης-PandoraMusic-Of-The-Post-Byzantine-High-Society-Vol-IV/release/10336297


Αν και δεν θελω να φανω περισσοτερο ζητουλας. Αν ειναι δυνατον με τα booklet τους. Κυριως αυτο.


- (Ιουλιανος)

Άαβας / d58 είπε...

@Ανώνυμος
Το έργο του Χριστόδουλου Χάλαρη για την ελληνική μουσική του μακρινού παρελθόντος είναι μνημειώδες και τεράστιο σε όγκο. Έχω στο αρχείο μου σημαντικό μέρος του, αλλά όχι ολόκληρο. Και δυστυχώς μου λείπουν αυτά που ζητάς. Για την ώρα τουλάχιστον, γιατί καθημερινά σχεδόν αποκτώ και καινούργια πράγματα...
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ, καλέ μου φίλε!

Ανώνυμος είπε...

Αν και πολυ αργά απαντω. Να είστε καλά και μονο που απαντήσατε εσείς. Εχω τα εργα του Χάλαρη σε φυσική μορφη, ακομη και πρόσφατα βιβλία του. Μόνο αυτήν την σειρά της μεταβυζαντινής μου λείπει τωρα. Την βρήκα ψηφιακά, αλλά ατυχώς χωρίς τα scans για μελέτη. Ειδικά αυτά,να ξέρω τι ακούω. Άμα τύχει να τα βρείτε. Καλώς.

Καλό καλοκαίρι.

Ανδρέας Κυρκώστας είπε...

Καλησπέρα σας,

Υπάρχουν κάπου όλοι οι δίσκοι του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη Χριστόδουλου Χάλαρη για να τους ακούσουμε; Δυστυχώς το YouTube κατέβασε πάρα πολλά τα οποία είχαν ανέβει στο κανάλι topic του συνθέτη, δεν γνωρίζω τον λόγο. Θα ήθελα όμως πολύ να τα κατεβάσω και να τα έχω να τα ακούω. Ο Χάλαρης είναι από τους σημαντικότερους συνθέτες για εμένα.